Utsatt datum!

Idag skulle 3 blivit 4 enligt beräknad bf.
1 vecka innan vi skulle åka hem från Asien i vintras upptäckte jag och Pelle att vi var gravida.
Vi blev både glada och oroliga eftersom jag hade ätit stark antibiotika och läkaren sa "if you are pregnent, no medicine!" av någon anledning innan jag gjorde gravtestet så skrev jag upp vad medicinen hette och det var väl undermedvetet antar jag.
Iaf när vi kom hem till Sverige ringde jag till min barnmorska och fick komma på ett möte.
Hon hade kollat upp medicinen och sa att det inte såg så bra ut. Men om jag ville se så barnet var friskt kunde jag vänta 4 veckor och göra en kub. Ett test där man ser om barnet är friskt och att det inte är skadat.
Vi valde dock att göra en abort. Dels för att jag kände att jag inte klarade av att sätta ett barn till världen som är missbildat pga att jag promt ville ha en bebis till, dels för att jag inte skulle klara av att vänta till v.15-16 för att se om det var skadat. Då kanske jag redan skulle börjat känna att den rörde sig? Och dels för hur situationen såg ut att jag fortfarande var mammaledig och inte hade något jobb och Pelle går i skolan.

Iaf det går inte att göra något nu och enligt läkaren jag pratade med på gyn mottagningen så tyckte hon också att det var en bra ide att göra en abort pga medicinerna.

På mig har det här tagit väldigt hårt och mina nära vet om det.
Så om ni undrar varför jag skriver ett blogginlägg om det är för att det är en lite små jobbig dag idag!

MEN Leevison kommer få syskon i framtiden och man kan inte blicka bakåt för då skulle man bli tokig.

Idag ska jag åka iväg och hämta mitt avtal för jag börjar jobba ordentligt på måndag och sen ska jag gå förbi mamma.
Imorgon kommer dom och lagar vårt handfat så det är ju positivt!

Aja jag ska åka nu!

Tjingeling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0