Sjukhuset!

Väckarklockan ringde ju klockan 6 men jag var så sjukt trött så jag snoozade fram till halv 7.

Vi åkte iväg och var vid sjukhuset lite innan 9:e.
Efter att vi skrivit in oss så skulle våran LILLA kille vägas och han väger 16,7 kilo EXAKT. Stört ju!
Sen fick Leevison emla plåster. Efter det gick vi in i lekrummet och gick och käkade lite lunch. Sen vid halv 11 fick Leevi en infart (vi kallar det flygplan) och sjuksyrrorna var hur duktiga som helst och behövde bara sticka Leevi en gång :D sen gick vi ut i lekrummet igen och där stod en unge och skrek.

Asså på riktigt den ungen och pappan var hade typ läkarskräck!
Innan deras doktor kom säger pappan:"du behöver inte vara rädd, dom ska bara titta på dig, dom ska inte sticka eller skära i dig."
Asså HALLÅ?!?!! Vem FAN säger så till en typ tvååring?!?!? Jävla idiot!
Aja inte mitt bekymmer men jag störde mig som fan på det!

Sen fick iaf Leevison en halv karaff med saft som han skulle dricka mellan kl 11-12. Sen var det dags för röntgen.
Leevi var ap trött och super gnällig men det funkade bra ändå!
En av dom sjuksyrrorna som var med under röntgen var med på den som Leevi hade när han var liten och hon fick typ en chock när hon såg hur stor han hade blivit ;)
Dom kan ju inte berätta hur domen lyder (?) om det är borta eller om han måste fortsätta gå på undersökningar, det måste ju doktorn göra men dom sa att om man jämförde med hur det såg ut sist så ser det super mycket bättre ut :D
Så nu håller vi alla tummar och tår för att han räknas som frisk!

Sen åkte jag och Leevi till Farsta och köpte ett par byxor till mig på presentkort och käkade lite mat igen. Sen åkte vi hem och nu är vi bara hemma!

Måste också bara säga:
Ett mega monster tack till sjuksyrrorna på dagvården sachsska barnsjukhus för att ni var as duktiga och jätte mysiga med min son. Och ett minst lika stort tack till sjuksyrrorna på bilddiagnostik som gjorde röntgen på min fis, för ert super trevliga bemötande som gör tiden på sjukhus till en trevlig upplevelse istället för något tråkigt. Sen att ni har ett litet extra öga för min son är ju också ett stort plus ;)
Ni är guld värda och jag önskar att alla barn och föräldrar som möter er uppskattar er lika mycket som vi gör <3

Tjingeling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0