Bara sådär!

Vi har precis kommit hem från vårdcentralen. Leevi brukar ju få öroninflammation när han är sjuk och när vi låg och gosade upptäckte jag att han var helt geggig i hela örat och det såg ut som det runnit ur var. Så jag ringde Vårdguiden för att höra om det kunde ha med öroninflammation att göra. Det kunde det så vi bokade en tid och fick tid nästan direkt. Bättre att kolla en gång förmycket med de små än att bara låta det va.
Dock gillar jag inte vårdcentralen här i gubbängen! Sköterskorna är jätte trevliga men läkarna är typ trötta på livet och sjukt otrevliga! Han undersökte Leevi och det visade sig inte vara något med hans öron utan han trodde mer att han hade haft mycket vax i örat och att det runnit ut i samband med att han fått vatten i örat när han badat. Visst det köper jag men att typ titta på mig och dumförklara mig för att jag är mån om mitt barns hälsa är fan inte okej! Funderar seriöst på att byta tillbaka till gullmarsplan och ta den korta resan dit istället för dom är fan så mycket trevligare!
Aja när vi kom hem så satte sig Leevi på sin cykel som han fick i födelsedagspresent och vad gör ungen? Jo han trampar på och cyklar på riktigt! Åh mammas stora kille!
Dock han jag inte ta kort för jag var i extas och hurrade för fullt!
Sen övergick det till den traditionella "flinta springningen" jag tror att det gick fortare ;)

Nu ska jag se till att vi vilar lite och sen när Pelle kommit hem ska jag fixa lite i köket och sen ska jag lägga mig i ett riktigt varmt bad. Har så sjukt ont i mon rygg!

Tjingeling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0