NU ÄR DET KRIG!

För ett tag sen kom grannarna vägg i vägg till oss och sa att vi pratade för högt och skrek alldeles för mycket enligt dom på vårat barn.
I vårat hus är det lyhört och man kan höra när någon höjer rösten men inte vad dom säger eller vad det är frågan om. Dom klagade också på att Leevi lekte för högt med sina leksaker.
Iaf så märkte hon väl att jag och Pelle pratar väldigt högt över lag så vi har inte hört något från dem alls! Sen på pekade hon att vi kunde köpa en matta till vardagsrummet och sätta upp tavlor på väggen för det dämpar lite. Och ni märker ju vad det är för idioter som klagar på att ett barn leker!

Nu är det så att börjar du lägga dig i saker som du inte har att göra med så är kriget igång om du stör mig det minsta. Okej om jag spelat hög musik kl 4 på natten och att hon vill kolla läget för att det är höga röster, fine! MEN inte att dom klagar på hur mitt barn leker och även ifrågasätter hur jag uppfostrar mitt barn.

Aja för att komma till sak så bor vi i hyreslägenheter och när vi flyttade hit fick vi lappar om att man inte fick grilla på balkongen, det är ju inte så trevligt att få sin lägenhet nerosad med annans grill os.. Och nu har jag sagt till 2 gånger. Första gången bad han om ursäkt men nu idag när jag sa till så säger han att man visst får grilla om man bor högst upp! BULLSHIT!! Och sen säger han att hela deras lägenhet luktade rök igår när dom kom hem och det är bara för att jag och Pelle är rökare. Det roliga är att jag inte rökt en cigg sen i lördags och Pelle röker bara i skolan eftersom han också försöker sluta! Det sa jag även till idioten bredvid och då blev han tyst!
Jag ska ju ändå ringa värden imorgon om getingboet så jag kan ju lika gärna fråga om grillning med.
Hade dom inte sagt något från början så hade jag inte brytt mig men börjar dom så fortsätter jag. Och seriöst det är inte så kul att inte kunna ha balkongen öppen bara pga dom.

Aja hon kan betala min matta som jag vill ha men inte tänker lägga pengar på så länge det finns små barn i mitt hem och sen kan hon köpa mina special måtts ramar som jag inte prioriterar just nu. Och sen kan ju dom ta och flytta till ett hus långt åt helvete om dom vill att det ska vara knäpp tyst överallt.
Man får väsnas fram till kl 22 och man får väl ha nån fest någon gång ibland och det har inte vi änns haft! Och snälla vi är en barnfamilj, man höjer rösten åt sitt barn ibland och det gör alla! Jag vet inte en förälder som aldrig höjt rösten till sitt barn! Om ni vet så får ni berätta för jag har iaf inte hört det!

Åh nu har jag avreagerat mig men jag skulle bra gärna vilja ha en cigg så att kg kan röka nu när dom sitter på balkongen!!

Tjingeling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0