JAG ÄR NÖJD!

Sen nån vecka tillbaka ungefär så har jag slutat tänka maniskt på min vikt!
Jag har för sjutton haft ett barn i magen och hur mycket jag än kommer träna och äta rätt så kommer nog till största sannolikhet inte skinnet att dra sig tillbaka mer. Självklart kan jag minska i omkrets (säger man så?) men jag orkar inte vara manisk med det eller vad som står på vågen.
Jag trivs ganska bra med mig själv och det finns mycket grejer som jag kan ha ändå.
Jag brukade väga mig 2 gånger om dagen tidigare och fick ont i magen om jag låg över 500 gram och kan ju sen innan gå någon dag utan att äta!
Det jag kommit till insikt med är att det som står på vågen är bara en siffra och min "kängurupung" som jag kallar magen kommer jag inte bli av med. Och det finns dom som ser miljarder gånger värre ut än mig.
Med det här menar jag självklart inte att jag tänker vräka i mig donken varje dag och svulla fett men jag tänker sluta vara manisk om det!

Grejen är den att jag som sagt gick upp 37 kilo när jag väntade Leevi, på ca 9 månader (januari-september) gick jag ner allt det utan att träna och skinnet hängde inte riktigt med. När jag och Pelle avlat oss klart så kommer jag att operera magen och även göra om brösten för dom lär ju säkert säcka till sig igen ;)

Så ja, jag är nöjd med hur min kropp ser ut och jag tänker inte klaga mer.
Haha fast om jag gått ner något kilo kommer jag skryta om det :P

Så nu vet ni det kära människor!

Tjingeling <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0