Goddagens!

Idag har jag och Leevi läst samma bok om och om och om igen. Jag har fixat i album och betalat räkningar (super kul!) pratat med Sara och kollat på tv.

Eftersom jag läst Max napp och Max boll för Leevi typ 1 miljard gånger nu börjar jag fundera på en grej.
Uppmanar dom i böckerna att barn ska slåss? För i Max boll slår han katten för att få tillbaka sin boll, eller rättare sagt han puttar ner katten från en mur! Och i Max napp så slår han ankan och springer där ifrån och skrattar för att han tagit tillbaka sin napp.
Iof så tror jag att böckerna är skrivna exakt så som barn fungerar och jag älskade mina Max böcker när jag var liten och Leevi älskar sina OCH jag kommer inte sluta läsa böckerna för honom men det är en fundering jag har.
Någon annan som tänkt likadant eller är det bara jag som tänker i dom banorna?
Vad säger ni?

Aja nu ska jag umgås med min familj.

Tjingeling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0