Blogg-torka?

Ja jag har ju inte skrivit på ett tag.
Jag har haft sån blogg-torka så jag vill kräkas!

En del tråkiga saker har hänt också.
Den 29 augusti var mamma tvungen att ta bort Stina :(
Hon blev jätte sjuk och det gick jätte fort :(
Jobbigt för oss allihop men självklart värst för mamma.
Bebis och Stina när dom bada i baljan i sommras. Vila i frid lilla apan <3

Sen jag skrev sist har vi varit på middag hos Johanna och Patric och jag fick en teddy filt i försenad födelsedagspresent och Leevi fick en spargris som den står "första miljonen" på och 200 kr till sin fond :D
Pelle har jobbat, jag har städat, Leevi och pappa har stökat ner (:P) , boxen med kanalerna har börjat fungera, jag och Bamfi har umgåts och promenerat hur långt som helst, vi har firat Pelle, shoppat, varit med Molli, varit på tatueringsmässan, träffat Maj och firat grabbarna, träffat Camilla, bokat in spa, JAG har bakat(!), möblerat om, fixat naglarna och hunnit pilla lite i naveln och i näsan.
Jag fixade naglarna idag och tack vara Michaela så fick jag lite insperation :D TACK!!
Jag lånade nämligen hennes våg när hon var klar med mina naglar och sen vi kom hem ifrån Turkiet så har jag gått ner ca 8 kilo :D
Enkigt hennes våg hade jag egentligen gått ner 11 kilo mnen hon sa att den vägde 3 kilo fel.
Tror ni jag blev glad eller?
Om jag går ner så snabbt på att göra som jag gör nu så kommer jag lätt att vara nere i min målvikt tills den 20 september!
Alltså 2 kilo kvar till invägningsvikten och typ 5 kilo till på det så är5 jag nöjd.
Håll tummarna där ute på att jag lyckas :D

Jag kommer också göra så som Michaela komenterade att jag lägger upp alla snygga, fina och porriga naglar hon har gjort på mig så ni får se hur duktig hon är :D

Efter det så åkte jag och mötte Camilla och vi käkade lite mat och sen gick vi hem hit och snackade en massa :D
Nu får det inte ta så lång tid innan vi ses igen!

I tisdags så var jag och Sanna riktigt duktiga för först gick vi runt inne i farsta centrum och shoppade typ hela dagen och sen gick vi från farsta till gubbängen, över fältet, genom skogskyrkogården till kärrtorp, till tallkrogen och stuvsta och på massa småvägar! Bamfi räknade ut att vi hade gått 1,5 mil :D
Stegräknare är det nästa inköpet tror jag :P
Sen har jag ju börjat dansa zumbaa här hemma också.
Fast det görs på natten när barnet sover :P

Leevi´s utveckling just nu är att han fortfarande tror att han kan göra precis som han vill och om han inte får det så gråter vi lite och när inte det funkar så skriker vi allt vi kan. Oftast kommer det här trevliga humöret när han är trött.
Han står själv men är för feg för att ta ett steg själv, det är lättare att gå med gå-vagnen men det går snabbare att krypa tycker han.
Han har sagt sin första 2 ords mening med favorit orden "TITTA DÄR", han säger fortfarande "Dati" till pappa, han vinkar när man säger hejdå och när han vinkar säger han "jejejejejejejej", han är tokig i sin Molli och vinkar hellre hejdå till mig och Pelle än till henne :P
När han lyckas få tag i våra telefoner, hans egna lekmobil eller den stora pratande telefonen så sätter han den mot örat och "pratar" i den, kontakter är fortfarande jätte roliga att slita ut och försöka stoppa i igen (vilket fortfarande inte går eftersom vi har uttagsskydd), han leker tittut med oss och gömmer sig under filtar, täcken kläder och gosedjur, 2 nya tänder är på G och då gör det ont att äta, godis, tårta och chips är jätte gott, han kan klättrar upp och sätter sig på stolarna i köket och om han lyckas tar han sig in i badrummet och plaskar i toaletten med händerna! Det är det som jag kan komma på nu bara sådär.

Nu vet jag inte riktigt mer vad jag ska skriva.
Mer kommentarer om vad jag ska skriva om om ni har lust :)

8 kilo lättare nu än då :D
Ajuste, jag är sämst på att uppdatera mina inköp och kort på mig, det blir mest på Leevi men jag ska bli bättre :D

Tjingeling <3

Kommentarer
Postat av: Michaela

: ) Hihi, vågen kan ju stämma.. Är lite olika hur dem diffar med olika vågar ; )

2011-09-08 @ 22:06:42
URL: http://michaelaberglund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0