Halloj!!

Idag ska vi ner och rensa i garaget. Men först ska vi gå igenom alla Pelles grejer som är i stora klädkammaren så att man kan använda den till det den är till för och inte som ett "öppnadörrenfortkastainsmälligen"-rum!

Vi ska också gå igenom kartonger som är här uppe! Tyvärr är det ju 2 kartonger som vi måste ha uppe just nu :S
Det är vår provisoriska grind till köket. Måste hitta en grind att sätta upp där. Men det är ett as skumt mått. Tror att det är 60 cm? Jag får kolla det sen.
Jag har iaf inte hittat någon grind i det måttet.

Jag måste leta efter massa leksaker till monstret också. Just nu är det klossar som gäller. Tror att han kommer fastna stenhårt för duplo lego!

Leevi är 1 år och drygt 3 månader och han försöker härma mig och Pelle när vi pratar.
Han har också ju också egna ord för saker. Som tex:
Mamma-jag
Pappa-Pelle
Tatt-tack
Ba-dricka
Däuj-där
Titta-titta
Vov-vovve
Nej-nej
Uja-ja
Aj-både ja och aj
Jej-hej

Han kan också äta med gaffel, göra slängpussar, dansa, spela med fingret på läppen, indian rop, leka tittut med sig själv, pussas, leka själv, bitas, vinka hejdå, kramas.
Självklart kan han mer men det är det jag kommer på nu.

Nu ska vi sätta igång!!

Tjingeling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0