Bajs och bad!

Leevi la av ett lass som en lastbilschaffis så nu har han fått plaska i badkaret!

Igår var jag och mamma hemma hos mammas kompis Ingrid och kollade på retro kläder! Jag fick ett förkläde, en as cool bricka och en ormskinsväsks.
Och då tänker säkert dom jag känner, meh hur kan hon ha det hon gillar ju inte päls och grejer.
Jag har dubbelmoral när det gäller päls och skin industrin.
Jag gillar inte att ha päls på mig för jag tycker att det kliar. Jag äger en minkpäls från min mormor som hon hade på 50-talet, men jag använder den inte, jag älskar ormskin och krokodilskins väskor.
Och ja kära ni det finns ett men. Djur som blev kläder för 50 år sen kan man inte göra så mycket åt, det är inte så att jag kan få liv i min päls eller min väska. Däremot gillar jag inte de nya pälsarna, idag vet vi bättre än vad vi gjorde då och jag tycker att det är hemskt att minkarna växer upp på minkfarmar eller att man har kaninuppfödning och sen gör päls av dom, att dom enbart är till för det. Även om man kanske gjorde så förr så behöver man inte göra det idag!
Oj vad seriöst det blev men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Kort och gott ny päls är blä, gammalt är okej.

Idag ska jag och Leevi göra julfint här hemma. Fast vi ska bara sätta upp lite ljusstakar och stjärnor. Spraya fönstren med snö ska vi också göra.
Även om vi inte är hemma på julafton så kan man väl göra det lite juligt nu innan?

Nej nu måste jag sätta igång. Jag måste hålla igång Leevi också eftersom han bestämde att han skulle gå upp kl 4 imorse och sen somna om vid 6 och sova till typ 11. Jäkla unge!
Så jag ska testa så att han bara får sova 1 timma på hela dagen innan han ska sova.

Tjingeling <3


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej!

Men du vet väl att det är äkta päls på SVEA jackan? :)

2011-11-18 @ 15:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0