Viktkoll och vatten?!

Hmm.. Tror att jag måste ändra mina kost vanor, idag har jag ätit lite kyckling lite pompa och druckit 1 glas mjölk och 2 klunkar kaffe :S
Ska ta min viktkoll som jag glömde i morse och göra i ordning vatten till natten. (Det rimma :P)
Idag/kväll har Pruppo fått gunga i sin hoppgunga det tyckte han var sjukt kul så när det blivit lite varmare ska jag gå med honom till en park och gunga med honom :D
Pelle var här tidigare för att vi skulle prata lite och han skulle få umgås med Leevi lite men det sluta med att han stormade ut och slängde igen dörren.
Vi förstår verkligen inte varandra, vilket jag tycker är för jävligt rent ut sagt!
Jag vill ta mig in i hans hjärna och läsa hans tankar så att jag kan förstå honom och hans tänkande för just nu är det bara barnsligt så som han säger.
Han missförstår mig i allt som jag säger och vänder det till det negativa som han redan ställt in sig på!
Någon som vet hur man ska göra när man inte förstår varandra kan gärna kontakta mig så att jag iaf har något att komma med för som läget är nu så får jag inte prata till punkt och så skriks det!
Nej nog om det nu, ni få som läser min blogg ska inte behöva läsa om massa skit :)
Innan idag handlade mamma upp hela mitt kylskåp och köpte massa ersättning, välling och gröt till Leevi och det tackar vi grymt för <3 Världens bästa Molli <3
Så innan Leevi tog sin kvälls lur fick han välling och nu för ett tag sen fick han massa gröt.
Han älskar verkligen gröten och är faktiskt inte så förtjust i frukt pure. 
Jag ska koka massa potatis, majs och ärtor i morgon så får vi se vad han tycker om det. (Jag har en liten recept bok som jag tror att alla får i mamma/ föräldrar grupper om hur man gör pureer och sånt.)
Nej nu ska vi ha puss kalas jag och min lilla prupp och sen ska vi sova!
Natti natti folket.
Tjingeling <3
Åh vad liten han var här, knappt en månad <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Bestäm en plats och tid ni ska sätta Er ner och PRATA, kanske kan Leevi vara hos mormor eller något under tiden?. Kanske har ni skrivit ner hur ni känner innan, så att OM ni börjar bråka kan ni gå iväg med "brevet" den andra skrivit och kanske läsa när ni lugnat ner er.



Annars får ni också bestämma innan att ni ska PRATA och lyssna. Inte får avbryta eller bli arga. För det är känslor man upplever, inget man egentligen kan styra över och framför allt inte om man inte alls kan förstå hur den andra tänker. Man resonerar helt annorlunda och därför blir det missförstånd. Om man då istället kan se till att FÖRKLARA vad man menar och VARFÖR man gör/säger på ett visst sätt, kanske man kan få den andra att förstå?



Man är två i ett förhållande och ska ALDRIG ta kärlek förgivet, framför allt inte när det är barn (som kräver massa massa tid från Er) med i bilden. Vill man att ett förhållande ska fungera MÅSTE man jobba på det båda två och hjälpas åt i ALLA stunder. För kärlek är verkligen något man måste vårda och ta hand om, den kan svalna lätt.



Nu hoppas jag verkligen inte det går eller har gått så långt! Och att ni löser Era problem. Säg till Pelle att han faktiskt får se till att förklara vad han menar på ett lugnt sätt, för att du vill ju förstå. Och det borde han också vilja?



Kram på dig och lycka til!



2011-01-06 @ 14:47:04
URL: http://superjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0