Jaha nu snackar man skit också?!

Jag fick precis lära mig att folk ser olika på skit snack?!
För mig är skit snack när man säger något om en person som antingen inte är sant eller pratar väldigt illa om en person och inte står för det.
Jag fick ett samtal om att jag har sagt ditt, datt och fnatt!
När jag egentligen bara sagt ditt.
Om någon ringer till mig och säger, vet du vad Agda sa om dig? Jo hon sa BLABLABLABLA!
Utan att ens blinka vet jag att personen som berättar vad Agda sa har lagt till sina egna ord och att det är från tredje eller fjärde person i fråga.
Självklart skulle jag fråga Agda vad hon sagt och att jag hört att hon har pratat om mig.
Skulle hon då säga att hon inget sagt, ja men då snackar hon skit och behöver inte beblanda sig med mig,
MEN om hon sa: Ja jag sa såhär BLABLABLA. Då skulle jag ta det och ifråga sätta henne hur hon tänker, jag kan inte säga åt henne hur hon ska tänka, tycka eller säga.
Men JAG får välja om jag vill tro på henne eller om jag tror att hon ljuger!
Personen i fråga tänker jag absolut inte hänga ut och ja jag har sagt till personer vad jag tycker om denne, men det tycker inte jag är skit snack för jag står för det som jag har sagt och kommer säga precis samma sak till denne.
Jag vet inte om jag har annorlunda sätt att se på saker men jag tycker inte det.
Däremot är jag en sån person som kan slänga ur sig väldigt elaka och spydiga kommentarer om folk, och om jag då är skit irriterad på en person så väntar jag ett tag och tänker igenom vad jag ska säga till personen så att jag inte säger elaka saker.
Lärde mig det när jag var yngre och var för brutalt ärlig så jag blev taskig!
Avvakta, avreagera lite till polare och sen ta det med personen som jag är irriterad på.
Då säger man inget som man ångrar sen bara för att man är skit sur när diskussionen ska tas.
Jaja får väl se hur det går när jag ska prata med personen.

Nu ska jag och Monster-korven kolla på hipp hipp.
Var dock bara tvungen att klar göra det här för folk som tydligen fortfarande (eller inte brytt sig) om hur JAG fungerar.
Vi saknar dock Pelle här hemma i stöket eftersom det är sista natten :(
Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0