Okej det är maginfluensan :(

Pruppo fortsätter kräkas!
Och det är inte lite som kommer när han sätter igång!
Mamma är och handlar och jag sa åt henne att åka förbi ett apotek och köpa vätske-ersättning.
På vårguiden står det att barn mellan 6-12 månader ska få i sig vätska.. Men om han inte får behålla vätske-ersätningen heller, vad gör man då?
Han är precis som vanligt, ingen feber, lika glad och försöker sig på det som han alltid gör MEN han kräks och bajsar.
det här kommer så himla olägligt för Pelle och Pruppo ska gå på dop imorgon men jag tror nog inte det blir något för Pruppens del, tyvärr.
Jo självklart om alla vill bli magsjuka men det tror jag nte någon vill.
Någon som vet något annat man kan ge dom förutom vatten på tesked och vätske-ersättning så dom får i sig näring?

Tjingeling <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är bara att försöka få i honom vätska, saft eller vatten eller vätskeersättning. Håll koll på blöjorna ifall dom är tunga, för kissar han bra så får han i sig bra med vätska :) Annars får du hålla koll så han inte blir uttorkad...

2011-02-25 @ 15:23:00
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: linda

de ska kissa minst var 6e timme. har han inte gjort det måste ni åka in med honom, då kanske han måste få dropp. är ni minsta oroliga, ÅK IN. de hjälper magsjuka bebisar hela tiden just nu.



hoppas han blir frisk fort!! inte roligt med magsjuka. jag vet.. :(

2011-02-25 @ 15:47:46
URL: http://lindae.se/blogg/smallfeet/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0