Jag blir så förbannad!

Tidsinställt inlägg!

Kollade på reprisen av melodifestivalen och vad är det för skit som dom uppträder med?!
Jag blir på riktigt skit arg!
Det är ju ingen melodifestival eller schlager som det kallades förut.
Danny (som för övrigt stalkat mig*) gör typ en poppig klubb låt, och den andra som gick vidare hankör nån wannabe rap/pop/rödhårigfjantsomlekerporskådis!
Vad hände med att det var Teddan, Abba, Arvingarna, Carola innan hon blev knäpp, Lotta Engberg, Afrodite, After Dark, Lena PH, Nanne, Herreys, Roger Pontare, och Charlotte Nilsson som hon hette då och många, många, många fler?! Borta, puts veck bara sådär!
Dom kan väl ha någonting som liknar schlager?
Men nej, nej, nej det ska vara så mordernt som möjligt!
Jag tycker att det sög!
Av någon jävla andledning så kommer jag säkert kolla på dom andra tävlingarna och bli ännu mer förbannad på att det inte är schlager, glitter och glamor!
Nu ska jag sova, klockan är ju faktiskt halv 3.



Abba vann 1974, Ted Gärdestad vann 1979, Herreys vann 1984, Carola vann 1991.
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/bildspecial/svenska-vinnare-genom-tiderna_849377.svd
På den länken hittar du vinnarna genom tiderna...

*Danny har INTE stalkat mig utan det är ett internskämt, för några år sen såg jag honom överallt.
När jag satt i fönstret på salongen, i ringen, t-centralen och på gator och då skämtade jag att Danny stalka mig för jag har alltid tyckt att han ser konstig ut och att han är kass!

Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0