Envis?

Jag tror att min och Pelles kära lilla son har fått envisheten från oss båda.
Jag ger mig inte, Pelle ger sig med det tar lång tid och Leevi blir skit förbannad om han inte får som han vill.
Som imorse så väkte han mig halv 9 genom att nypas, när han nyps tittar jag honom i ögonen och säger nej eller ajaj!
Vad gör barnet?
Jo han skrattar och nyper hårdare!
Självklart fattar jag att man inte kan lära en 7 månaders vad som är ajaj och inte, men om man börjar säga ifrån från början kanske man kan få Pruppo att förstå att det är just ajaj.
Sen när jag starta datan så skulle han slå på alla tangenter. Självklart det är ju hur kul som helst :P

Det visade sig att den här morgonen skulle börja i kaos!
Som sagt Leevi vaknade tidigt och idag skulle vi flytta allt från lägenheten till förrådet.
Bilen är klar, bär hjälp är klar och barnvakt är fixat.
Då får jag ett sms från bamf som ska köra, där hon säger att hon är sjuk!
Det är ju bara att gilla läget och börja leta efter en ny chafför.
Som tur var fick mamma tag på sin kund så hon kunde flytta den vovven till en annan dag så nu ska mamma köra, jag och Pelle packa och Denice passar Pruppo.
Så nu får vi se hur det hela går :)

Nu ska jag lägga ner Leevi i sin säng och sen ska jag käka!
Dagen kommer väl fortsätta i samma jävl mönster så antagligen kommer jag inte skriva mer!
Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0