Dot, dot, dot!

Vaknade kl 06:56 imorse av att lill-prinsen var hungrig, mata honom och sen hoppade jag in i duschen.
Kl 8 kom elektrikern och konstaterade att det är kortslutning i spisFAN så nu måste vi köpa en ny spis också. KUL!
Sen gosade jag och Leevi och gjorde oss iordning för mamma-träffen på BVC.
Det var jättekul att sitta och prata och höra andras historier som har bebisar lika gamla som Leevi.
Vi kunde liksom bolla lite med varandra. Vissa som man pratar med säger ju "så är det" och deras svar är typ det enda svaret och bara det som gäller. Typ som ett svar från gud om jag nu hade trott på han.
Efter träffen så träffade jag en liten tjej från min gamla avdelning (jag har jobbat på dagis) och hennes familj :)
Och hon har blivit jätte stor, bara sen i mars :) så stog vi och pratade ett tag om hur det är på det dagiset och vad Mamma i familjen var utbildad till och att Pappa hade köpt en ny båge :)
Sen kom Pelle och vi åkte ut till Sara, Danijel, Isabell och Maya. Där bjöds det på tacos och äppelkaka, sjukt gott. Tror inte det är så gott att blanda dom två samtidigt men äter man dom separat så var det gott :D
Tack för maten SÄXXY!
Isabell är så söt, 5 år och hur cool som helst. Hon gullade jätte mycket med Leevi och satt med honom i soffan, så sjukt duktig är hon :)
Sen blev det läggdags för barnen och jag, Pelle och Leevi började röra oss.
På tuben strejkade Leevi och började skrika. Men jag fattar inte grejen med det: om en bebis sover i vagnen och vaknar och är ledsen, varför tittar då alla i vagnen på en precis som om man har gett bebisen en box eller nått?!? Vad är grejen, jag kan ju inte hjälpa att han vaknar just där där DU sitter i närheten! Galet irreterande iaf.
Resan bar av hem till min mamma och där fick Leevi magknip och blev en jätte jätte ledsen bebis :(
Åh det gör så ont i kroppen när ens bebis skriker och man är inprincip handlingsförlamad. Det enda du kan göra är att försöka trösta. Krampen gick tillslut över och då satt vi och prata tills kl 1 och sen gick vi hem.
Så idag har varit en fullproppad dag!
Nu ska jag sova och det förtjänar jag!
Bye bye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0