Gah!

En sak som jag funderade på idag när jag stod i duschen var hur viktigt folk tycker att facebook är.
Folk runt omkring mig visar att dom är sur på en peson genom att "ta bort dom som vän"!
Varför har det blivit viktigare än att säga det face to face?
En vän till mig sa idag "Nu har inte jag varit inne på min facebook på en vecka och det känns som att ingen där heller saknar mig."
Varför ska det gå så långt att man ska behöva känna sig saknad på en community sida som man egentligen inte ska hänga ut hela sitt privatliv på?
Jag vet tex när folk ska gifta sig, när någon i familjen är skadad, när någon har problem i sitt förhållande och när någon är deprimerad.
Det tycker jag är privat och behöver inte hängas ut på facebook. 
Likadant med ultraljudsbilder, varför ska folk lägga upp bilder på det?
Tänk om det händer något och barnet inte överlever (peppar, peppar) men sånt kan ju hända!
Jag la inte ut någon bild på Leevi när han låg i magen just av den anledningen, sen tycker jag att det är för familjen och inte för alla ytliga vänner att se. Sen är det klart att jag lägger upp bilder på honom men jag tror jag har 40 bilder på han och inte 230 som andra har. OCH absolut inga nakenbilder, tänk på alla pedofiler och äckel som finns!
Samma grej är att ha många vänner. Har du kontakt med alla 956 vänner som du har på din vännerlista?
Jag har iaf inte kontakt med mina nästan 200 och jag skulle kunna ha säkert 50-100 till om jag svarade på alla mina vännerförfrågningar och om jag skickade ut till personer jag kännde förut.
Även om jag är smått beroende av facebook så tycker jag att det hela har blivit för mycket och det är tragiskt att det faktiskt är så viktigt som det har blivit.
Nej nog om det nu!
Idag har jag, Pelle och Leevi varit på middag hos Maj, Jimmy och barnen men Jimmy pluggade så han var inte hemma :(
Det bjöds på finsk köttfärsås och makaroner (sjukt gott) och kladdig kaka med visp grädde :D
Pelle och Willjam spelade lite fotboll och Linuz kom med efter en stund. Mio blev sådär gullit sotis när Maj gullade lite med Leevi och det sluta med att jag och Maj kollade på en massa kort och Pelle sov i soffan.
Jag ska lägga upp en gulligull bild på Maj och Leevi sen men det orkar jag inte nu. Tackar som fan för en underbart mysig kväll <3
Nu ska jag lägga mig bredvid mina snarkande karlar och sova.
Upp tidigt imorgon och fixa och dona :)
Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0