Vilka dagar!

I fredags var jag och Leevi på sjukhuset och gjorde ultraljud på hans njurar igen, inget är förändrat så han fick en tredje sort antibiotika som han ska äta i 10 dagar så får vi se vad dom säger sen.
Efter det gick vi hem till Denice för att äta frukost, vi kom väl dit runt 10 tiden på morgonen och kl 2 stod frukosten på bordet :) Sen åkte vi hem till oss och färgade mitt hår mörkt.
I lördags så bakade jag och Denice mjöliga chokladmuffins och trash cookies till dopet.
Efter allt bakande gick vi ner på Hjälmarn och tog 2 välförtjänta öl och Pelle var hemma med lill-killen :D
I söndags hade vi dop  för våran lilla fis. Leevi Cash Alexander Jonatan heter han nu <3
Gudmor blev min älskade vän Sanna och gudfar blev Pelles "lillebror" Simon <3
Leevi fick massa fina presenter och det tackar vi så mycket för.
Tack snälla älskade vänner som fanns där för honom och oss under dopet <3
Nervös dag var det så vi kom hem och tvär deckade kl 9 allihop.
I måndags var vi på sjukhuset igen för att göra ultraljud på hans hjärta för att dom hittat ett blåsljud.
Hjärtat såg perfekt ut och blåsljudet hördes nästan inte så det är inget man behöver oroa sig för och inget som dom kommer följa upp.
Efter det gick vi hem till gudmor Sanna och mös fram tills hon skulle börja jobba, då åkte vi hem och mötte Pelle så gjorde vi sällskap ner till hans mamma. Där åt vi middag och sen gick vi hem och kollade på film.
Idag har vi varit på BVC och Leevi har fått 3 månaders sprutan och mår än så länge bra, jag bara väntar på att han ska få feber nu.
BVC tanten som vi har är ju lite sådär lagom smart, precis innan hon ska sticka honom berättar hon om bieffekterna bla att han kan bli likblek och jätte hängig. "Det är inget som är farligt men ni bör ringa efter en ambulans." sen stack hon honom.
TACK SÅ MYCKET, VAD LUGN JAG BLEV NU!
Visst det finns väl inget bra sätt att säga en sån grej till en förälder men vafan lite fint kan man väl ändå försöka säga det? Det är inte heller någon som har dött av det men man måste uppsöka sjukhus om han skulle reagera så och det är ju självklart att man gör det. Eller?! Om inte ska man ha körkort till att ha bebis!
Men som sagt han är väldigt glad och pigg fortfarande :)
Nej nog om det nu.
Igår när jag och Leevi var på väg till sjukhuset satt två gamla gubbar och pratade, shit vilka fördomar dom har och den ena av dom var riktigt bitter. Deras ena diskussion handlade om skattefifflare och den bittre gubben säger: -"Ja men det är som alla frisör salonger, det finns ju inte en ren peng i det."
VA?! Vad får han det ifrån och hur kan han säga så? Man har ju för fan en personal-liggare precis som på restauranger som man ska fylla i, har du inte det får du böta sjukt mycket för dom som inte står med bara för att det inte ska vara fuffens inom yrket! Det gjorde lite ont i mitt lilla frisörhjärta när han sa så. Även om jag inte jobbar som det just nu men det kanske är något jag tar upp igen! (Jag är utbildad frisör och make-up artist men jobbar inte som det.)
När vi närmade oss gullmarsplan åkte vi förbi en liten kvartetspub och den ena gubben säger: -"Här har dom okej mat, har du varit där?" Varpå den andra bittra jävla gubben börjar klaga på pubens inredning, så han säger: -"  Dom har sån där kinesisk inredning där inne, undrar när dom ska tröttna på sånt skit?" Orka vara så bitter!
Låt puben ha vilken inredning dom vill och gå inte dit om det är så hemskt!!
Så kära vänner och ovänner och ja vad ni nu kan vara till mig, nu har jag uppdaterat min helg och avreagerat mig över en oväsentlig bitter gubbe! Nu blir det mys med min lilla familj!
Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0