Men shit!

Jag pratade med en väldigt nära och bra vän till mig och vi kom in på ämnet pengar.
Fan vad sjukt det är att pengar kan få människor att bokstavligen tappa huvudet och tro att dom från ingenstans är mycket bättre än andra.
Alla vill väl ha mycket pengar men alla kan inte ha det och alla lever inte i lyx.
Sverige har blivit ett så ytligt land på bara några år känns det som.
När jag och mina kompisar var fjortisar hade vi linnen från ohio och hm och savann byxor och typ buffalo skor eller adidas eller nike sneakers.
Dagens fjortisar som man ser har väskor från top shop, lacoste sneakers, acne jeans och nån tröja till, och jag känner "men shit hur har dom råd?".
Eller när man är på krogen så ser man dom som sitter i vip båsen och leker glassiga, beställer in ett helrör och står och smuttar bara för att det är det enda som dom har råd med. Det är ju pinsamt.
Jag har själv suttit i båsen, men aldrig varit en av dom som smuttat.
I dagens läge  när jag går ut (vilket inte är ens i närheten så ofta som jag gick ut innan) så dricker jag billiga öl istället för drinkar.
Sen har vi det gamel rika som lever på föräldrarnas pengar och jag tänker inte ens gå in på det ämnet för det är fan mer pinsamt än att stå och smutta i ett bås för då har man iaf jobbat ihop sina pengar!
Dom ny rika som köper det senaste mode kläderna, leker Allan och bara är förmycket dom vill jag bara spy på.
Man ska aldrig glömma vart man kommer ifrån för är du från en fattig familj från början gör det dig inte bättre än dina gamla polare från hooden bara för att du har pengar.
Jag är uppväxt i en enligt mig medel/ lite överklass familj, jag var sjukt bortskämd när jag var liten och fick många gånger höra när jag var liten att jag var allt för bortskämd.
I dag lever jag på en jävla mammapenning och har bara råd med grejer till min son och mitt hem. Det är en jävla omställning men det är så livet är.
Så mina älskade kära vänner, bara för att ni just nu har det bra, klanka för fan inte ner på andra för att ni har det så mycket bättre utan en dag kanske det är tvärt om att det är "vi" som spottar på "er"!
Dagen aggressions utbrott är avklarat!
Tjingeling <3

Kommentarer
Postat av: Dippan

Klockrent kåmpisen.!

2010-11-17 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0