Vuxen poängen bara regnar ner..

Igår var jag med mamma hela dagen.
Leevi och Stina (mammas hund) var hemma med Pelle.
Först åkte vi in till Skeppsholmen och gick på östasiatiska museet.
Sjukt coolt var det, en stor terraqotta arme från 221 år f.k.
Sjukt att dom har kunnat bevara dom i så bra skick som dom var.
Fyra hästar och en transport vagn. (kopia om jag fattade allting rätt)
General. Gubbarna var 180-190 cm långa och längre än i verkligheten.
"Rustning" gjord i sten för att hålla onda demoner borta. Den väger ca 18 kg.
Miniatyr av armen som också hittats.
Tjänstefolk som förlorat kläder under årens lopp.
Helt sjukt. Bara att gå på museum är vuxen poäng :P
Sen gick jag och mamma upp till gamla stan och kollade på julmarknaden som dom har på stor torget.
Efter det gick vi in på det underbara fiket chokladkoppen och tog varsin varm vit choklad. MUMS!!!!!!!
Min underbarigaste mamma <3
Efter det gick vi runt på stan för att vänta tills kl skulle bli 5. Då skulle Sannas jobb öppna men mamma frös så vi åkte hem. Men vi har en obligatorisk innestående visit till hennes jobb :D
Sen hämtade vi Stina och Leevi och gick hem till mamma där hon gjorde mat.
Och sen skulle vi kolla på The terminal på 5:an men både jag, mamma och Leevi somnade i soffan. (Vuxenpoäng?!)
Sen väckte Pelle mig när filmen var slut och vi gick hem. 
Tack världens bästa mamma för en underbar dag <3
Idag ska vi också upp till mamma, men den här gången ska farmor Lotta och farfar Anders följa med och fika.
Nu ska jag börja göra mig i ordning så jag skriver kanske mera sen.
Tjingeling <3

Kommentarer
Postat av: dippan

Mysigaste du i hela vida världen ditt monkey face! Sjukt bra bild på mamma jajja! Vuxenpoäng på topp!

2010-12-12 @ 15:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0