Impuls shopping och lussesjöhästar!

Igår åkte jag in med mamma till söder, vi lämnade Stina hos Myrna på salongen och sen flängde vi runt. Mamma hittade ett par sjukt snygga stövlar på Belle shoe och så köpte hon ett par vinter skor till mig också. Det tackar jag skarpt för :D <3
Sen åkte vi in till hötorget och fixade mammas glasögon och sen tillbaka till söder och så gick vi förbi barnbutiken.
Och hux flux var jag ny ägare till en vagn!
Pappa Pelle med nya fina vagnen :D
Vagnen är av märket Bugaboo och modellen heter Cameleon.
Jag köpte också en martini hållare (kaffe hållare) oh vinterdäck till den. (Det är dom som är på nu!)
Jag har inte använt vagnen så mycket ännu men ändå så är jag sjukt nöjd med den och jag har bara hört bra om den. Kommer dock inte använda liggdelen så länge utan snart byta till sittdelen och då kommer nya bilder :)
Till skillnad från den andra skrot vagnen som jag bara hatade!
Sen flängde vi runt lite till på söder och sen hämtade vi Stina och sen bar det av hem till mamma.
Vi käkade lite middag och sen monterade jag ihop vagnen. Och sen gick jag hem.
Idag vaknade jag och Pruppo kl halv 11 och då gjorde vi oss i ordning och gick hem till farmor Lotta.
Hon hade varit hos tandläkaren och behövde lite bebis mys :P
Väl där hemma så bakade farmor ihop en deg och sen gjorde vi lussesjöhästar och lussesjöstjärnor. (Jag fattar inte varför det heter lussekatter så jag döpte om dom.)
Sen skulle vi göra vit choklad tryffel men den stelnade aldrig :S
Och så gjorde farmor choklad med cornflakes och nötter :D
Pruppo sov under tiden vi bakade och sen fick han potatis och smör och så drack han vatten för första gången.
Första tuggorna av potatisen var nog inte så god men sen gick det ner. Och vattnet fick sig en ordentlig grimas dom 3 första klunkarna men den gick det också.
Sen kollade vi lite på tv och sen gick vi hem.
Våra fina lussesjöhästar och lussesjöstjärnor :D <3
Pruppo är en dinosnarie <3<3<3
Jag vet inte riktigt vart han kollar någonstans med han tittar inte på mig och kameran iaf :P
Nu ska jag söva dinosnarien, för pappa har inget tålamod!
Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0