Bambi på hal is?

I söndags så firade vi 3:dje advent hemma hos min mamma. 
Farmor Lotta och farfar Anders var också med.
Mamma hade bakat en äppelpaj och den var god men lite bränd inunder. (Men det gjorde inget.)
Sen kollade vi på bilder från då jag var gravid och Leevi var nyfödd.
Sen blev det plötsligt kväll och vi gick hem.
Skorna som jag fick utav mamma är rent av livsfarliga för när vi gick hem ramlade jag säkert 4 gånger utanför mammas port för att dom är så hala :S (Jag förstår varför dom bara kosta 100 kr!)
Igår var jag på mitt gamla jobb och kollade på när alla barn lussade. Gulligt värre :D
Sen pratade jag massor med Johanna och alla föräldrar till barnen från min gamla avdelning och med resten av personalen :)
Efter det mötte jag upp Denice och vi gick och käka och sen åkte vi hem till henne där jag gick loss i hennes garderob! Bilder på allt jag valde kommer när jag fått hem allt :)
Idag har jag varit inne i stan och gjort en sån där obligatorisk kvinno-grej (!) och det behöver man ju inte skriva om här. Pruppo fick vara hos farmor under tiden.
När jag satt på tunnelbanan så stod en man, säkert över 70 år. Han hade knäppta händer och prisade gud och herren vara med dig och var lite smått LLU! När jag kommer ut vid plattan på t-centralen så hör jag hur Michael Jackson strömmar ur en gammal stereo, då är det en kille med silverpaljettkavaj, hatt och svarta byxor som dansar hej vilt och kör sin egna lilla moon-walk och ja vet inte alls. (När jag gick samma väg tillbaka 1 timma senare stod han fortfarande och dansa!)
När jag kommer ut ifrån Gallerian och spatserar ner mot kungsträdgården så står det en tiggare med "dans-sjukan" och tigger, burken med pengar åker åt ett håll och käppen höll jag på att få på mig när jag gick förbi.
Allt det här hände inom loppet på max 20 minuter och jag tror att varför jag reagerar på det överhuvud taget är för att jag är i stan så sällan nu för tiden?!
När jag var på väg ifrån där jag var kom jag att tänka på den där självmordsbombaren och blev lite smått hysterisk och ökade takten till tunnelbanan.
Varför jag ökade takten vet jag inte för om någon spränger sig själv så spelar det nog ingen roll om jag är brevid eller 50 cm ifrån :S
Aja sen åkte jag hem till farmor Lotta och på vägen dit höll jag på att halka igen, och en tjej som såg mig och var beredd att hjälpa mig om jag hade ramlat började garva så jag garva jag med och fortsatte min vandring.
Pruppo sov när jag kom fram så jag och Lotta fikade och pratade lite.
Sen kom Pelle och när Pruppo hade vaknat och varit vaken en stund så gick vi hem.
Nu orkar jag inte skriva mer.
Tre kronor säsong 6 kallar på mig :P
Tjingeling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0